hur många olyckor händer idag?

2011-06-01 @ 16:15:09
ja det är studenten tider nu och när man ser flak osv så känner jag inte någon saknad eller någon glädje att för studenten.
visst man har klarat massor av år i skolan och många tror dem kommer nu gå ifrån fängelset till friheten, men det är ju dagen efter studenten allvaret börjar och många tar det inte så utan tror att man bara kan gå utan för dörren och få ett jobb för jag är ung och behöver inte mer osv.
visst vissa har redan jobb men det finns dem som kommer att stå där och känna sig misslyckade och må dåligt att inte kunna göra något av sin framtid.

För att bo hemma vill man inte göra hela livet och jag tror att man vill kunna ta hand om sig själv och inte leva på bidrag (som man nu inte får i evigheter tack för det)

Det är självklart man skall fira studenten och sina lyckliga dagar och sina bra betyg men hur många olyckor händer inte nu?
hur många flak kommer att ramla och hur många kommer att skadas?
det gör mig rädd att man inte ens tänker på sin egen säkerhet bara för att man firar sig.

visst jag låter negativ men jag får bara upp dem dåliga bilder i huvudet och vart Sverige är på väg.


Nej nu är detta slut nu skall jag fira min lilla syster som fyller 18år


//Puzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback