Snö & trafik!

2010-10-22 @ 13:27:30




ok vi alla i sverige vet om att snö och trafik inte hör ihop på något sätt!

1. Folk är sena ute med att byta till vinterdäck (därmed blir det oftast många trafik olyckor)
2. Lokal trafik (dvs bussar är sena pga att staten inte tycker det behövs några vinterdäck på bussar därmed klarar inte dem av snö/halt och dem blir försenade)
3. Tågtrafiken blir sen pga samma anledning som ovan.


Men min stora fråga är till alla där ute!
Varför är vi inte mer förberedda på att snön kommer? vi bor i ett land där det kommer snö varje år och det är exakt samma visa varje år. Varför lär vi oss inte av våra misstag?

Förra året var det kaos med lokaltrafiken på många ställen runt om i landet ändå klagar vi men vi är inte så mycket bättre själva!
Folk vill inte slita på sina vinterdäck för att dem är dyra och man inte vill köpa nya varje år (visst det kan jag köpa men jag tycker att ett liv är mer värt än ett par däck)

Blir bara så trött på alla olyckor allt gnäll (visst jag gnäller nu men av en andledning vi är samma skit allihop och ingen är perfekt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback