Nyårskrönika 2009

2010-01-01 @ 01:35:44

Nyårskrönika 2009.

 

Januari

Våran son fyller hela 2år den 7jan och man undrar vart tiden tog vägen det firades med släkten och en massa paket..  Min sjukskrivning gick ut och jag blev uppsagd ifrån jobbet och fick bli arbetssökande.  Det var en massa andra kalas och fester denna månad.



Februari.

Min lillebror fyllde 18år och det firades med gokart och tacos middag. Annars var Februari en tyst månad men det var även här lite kalas. Det var även alla hjärtans dag och det firades hemma med sambo och son.



Mars.

Då var det dags för Rickards efterlängtade konsert Metallica, visst den var bra skall ej klaga men inte direkt min musik. Hade en del av mitt prov inom IAATA och hälften gick bra och andra hälften gick så där.  Jag & Justin & jens åkte upp till sälen 1vecka för skidåkning (ok inte jag) med mamma & jocke, Justin stod på skidor första gången och han älskade det, helst ville han se den stora snögubben men inte gå för nära.  Mina systrar fyllde år och Monica hade en stor fest på en krog inne i stan. Rickard fick även reda på att han skulle få avgå ifrån sitt jobb för dem lägger ner verksamheten.



April

Rickards lillebror fyllde fjortis och det firades självklart och det var även påsk denna månad och jag var på ljusparty, pappa fyllde år och justin var på teater och ledig här och där.  Valborg firades ute på Siggesta med Bapor & Farfar.



Maj!

En massa födelsedagar kan man säga. Vi var på koutsläpp och såg när kossorna fick komma ut på grönbete, det firades en massa födelsedagar denna månad och även jag fyllde 24år det firades lite med släkt. Den 27 maj avlivade vi våran älskade katt Bebis 7år, efter en massa komplikationer med vikt och inte vilja gå ut längre för sitt ben så var det dags för henne att så springa på en öppen äng och jaga möss.  Thyra såg ljuset för första gången och föddes den 2maj Rickard jobba även sista dagarna på Pc city innan dem la ner.



Juni.

En massa kalas vi firar min syster den 1juni men det slutade kanske inte precis som det skulle tyvärr. Sen fira vi även Rickards pappa som fyllde 50år och Han syster och det firades med ett grillparty. Vi stannade även kvar under natten där.  Jag började även läsa Twilight böckerna och kunde inte sluta, midsommar spenderades hemma hos Camilla och Uffe och barnen.  Justin gick även på Sommarlov här.


Juli

Det här är även en ganska tyst månad men Justin hann med en trip till Astrids Lindgrens väld i småland med Bapor och en resa ner till Skåne till Mormor & Morfar, Jag & Rickard, Stefan &Kim tog en trip till Danmark och hade en såkallad road trip.



Augusti

Mamma & Jocke fyllde år men tyvärr så firade vi ej dem för vi var uppe i Stockholm vi firade min Farmor som fyllde 70år och även Rickard som fyllde 28år Rickard börja på sitt nya jobb.  Jag började träffa en jobbcoach och träffat lite vänner.

 

September

Justin åkte till grekland med Bapor 1vecka och hade värsta partyt utan sin mamma & Pappa vi hann även med att fira Rickards Lilla syster Emelie på sin 18årsdag. Och man märkte att hösten börja komma med Strom steg.

 

Oktober

Farfar Classe firades och en möhippa var på stapeln för min syster Lelle, det var musik inspelning och middag och en hotell övernattning och bröllopet ägde rum den 17oktober och även då döptes Thyra och vu hann även med att Fira Ängla som fyllde 2år. Min älskade vän Jessica kom ifatt mig med åldern :P vi var även på dop i Järna



November

Min älskade film kom ut efter hur många månaders väntan New Moon :P vi firade Belle som fyllde 3år och det firads med tårta och en massa paket.  Madeleine hade sitt dop men Justin var tyvärr sjuk. Jag & Justin tog grissprutan och vi fick inga biverkningar. Vi spenderade även en helg på Sanda i mörkret ifrån alla telefoner tv-apparater och datorer.

 

December

Min älskade konsert var och Jag & Jessica hade skaffat oss VIP biljetter så vi var på soundchecken och sen stod vi längst fram på Backstreet Boys konserten, vi var även på efterfesten.  Julfirande på Justins dagis och han var tomte. Julafton spenderades i Skåne och hemma hos Mamma Jane. Hade även julfika hemma hos mig med släkten och nyårsafton spenderades hemma med Rickard & Justin

 

Så nu hoppas vi på att 2010 blir bättre är 2009. Med mer roliga saker och mer äventyr och en massa bus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback