Tidernas bästa filmer!

2009-05-16 @ 23:47:35



jag tror många håller med mig om att dessa 2st filmer är nog dem man kommer ihåg mest!
Våra föräldrar gick och såg Grease på bio och dansade till deras musik när dem var unga, och många suktade sig efter Travolta, man kan se om filmen om och om igen och inte tröttna, det spelar ingen roll om du är 85år eller om du är 5år så gillar du filmen.
Har det för att det är blandat film med musik så man själv kan ställa sig ocn dansa och man gärna hänger med och Sjunger till Summer night!

Lite senare eller närmare på 1986-1987 så kom dirty dancing
och där är samma sak man gillar den för musiken och handlingen en perfekt romantisk film (typisk tjejfilm) och den kan nog jag kolla på om och om igen och det kan min mamma göra oxå, där suktade nog vi tjejer oss efter Patrick Swayze (eller våra mödrar) slutet på filmen gör att man bara kan le för det är den bästa delen på filmen.

Om man tänker 2gånger så är filmerna mycket lika varandra,
sång och musik
2 blyga tjejer som faller för badboys, båda 2 får som dem vill i slutet
tuffa gängen (T-birds pink ladies och arbetarna på sommarstället)

så dessa filmer kommer få följa med mig länge hehe

//Puzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback