Nyårs krönika!

2009-01-01 @ 01:56:46

Går verkligen 1år så snabbt?

Januari
Justin börjar fyller 1år den januari och det firades med släkt och vänner, han börjar även på dagis och trivs som fisken, vi umgås flitigt med Jessica och belle men spenderar ändå mycket tid hemma som sjuka då andra öroninflamationen börjar där och så fortsätter det. En massa plugg för mig oxå då jag går IATA kursen. Plus några födelsedagar denna månad.

Februari!
Justin åker på en öroninflamation igen eller den som han hade innan har inte gett med sig alls och man lider verkligen med pojken denna månad oxå mycket sjukdomar. mycket bak och mycket familjebus, planering av nytt kök som skulle vara på plats till jul men blev det så? nopp vi valde att åka utomlands och det blir hus nästa gång istället för att göra om köket. Heath Ledger dör sorligt nog av en trolivtvis överdos, han som precis har spelat in sin största film hittills.
Jag är gäst på Ängslas dop men tyvärr ligger Justin sjuk så Rickard stannar hemma med honom, ett jätte gulligt dop. Även några födelsedagar denna månad

Mars!
Sjuknar jag in totalt med min rygg tyvärr som fortfarande sitter i efter massa månader. Men men man vänjer sig.  Gjorde mitt slut prov i IATA men tyvärr så skall alla få göra om det. Justin får sit första godis påsk ägg och det visar sig att han gillar att sjunga med sing star mickarna och han har för långt hår, han klappar en häst för första gången med morfar och får en kana i present. Även här massor av födelsedagar.


April!

Jag och Jessica går på världens bästa konsert eller kanske väldens bästa grupp Backstreet Boys (Me like.) firade även valborg med Lelle och Ängla ute på siggesta gård och vi i hela familjen blir sjuka, var det inte ryggen så hade vi halsfluss och öroninflamationer hela tiden.  Justin älskar att gå på dagis och han vill inte gå hem på eftermiddagarna.  Även denna månad födelsedagar med kalas.


Maj!

Jag fyllde 23år hehe och nu börjar man bli gammal haha inte för att man känner sig som gammal utan mer man känner ingenting som man gjorde när man var lite, spänd på vad man skall få i present och att man har nu blivit 1år större. Justin var inne i en röjare period och röde allt och lite till hemma och det kom fram att han älskar att måla, har en lång gamal stan promenad med Lusse och åt mat på pizza hut och samt var på Aj Maclean konserten med Jessica vi passade på att köpa meny biljett och det var jätte god mat på Berns där vi åt samt såg konserten, vi hamnade också i Kiss hysterin vid cafe opera och vi fick jätte bra bilder på han. Justin åkte flygplan ner till malmö då vi tog en mini semester för att vila upp oss och Rickard fick lite tid för sig själv här hemma.


Juni!

Vi åker på en mini resa till kolmården under dagen med mormor och morfar i Stockholm, det var en lyckad dag fast Justin missade delfinerna då han somnade några minuter vi kom in där. Det var även en stor bran här på värmdö i grannkvarteret , vi firade midsommar på Lågarö där jag insjuknade ordentligt men höll ut 3dagar innan jag hamnade på akuten på sös där fick jag ligga och fasta 4dagar tills dem valde att inte operera mig för gallsten som jag hade, utan fick en tid längre fram då jag frisknade till.  Tog även mitt första dopp på midsommar i det 16gradiga vattnet ingen höjdare men en badanka bangar aldrig.  Plus att vi kom fram till att Justin älskar traktorer. Även här födelsedagar


Juli!

Justin blir biten i armen på dagis och vi blir rasande och frågeställer dagis men inte så mycket att göra då justin gick sen på sommarlov. Jag och jessica åker på fest kryssning och vi hade jätte roligt. Rickard gick på semester och vi passade på att ha familjedagar med utflykter som åka och bada äta middagar på resturanger samt vi åker ner till malmö för 1 veckas semester. En massa bad hos farmor och hos camilla och nu började det verkligen bli varmt.


Augusti!

Jag och Rickard firade 6år och det firade vi med att förlova oss *LER*

Vi senderade första veckan i malmö hos mormor och morfar där fick jag en Fendi klocka om är helt underbar samt vi besökte stranden som Justin älskar och vi kollade självklart på alla igelkottar som sprang där rumt omkring på gården. Såg även nya batman filmen med Heath Ledger helt fantastisk kan man säga.  Firade Farmor och Torsten ute i skärgården och vi åkte självklart Morfars båt och det var en höjdare utan Justin. Vi hade en utflykt till Aquerium på djurgården och fiskar och alla djur som rör sig älskar Justin (en sann djurvän) Fest för rickard som fyllde 27år


September!

Både jag och Justin har våra operationer jag för min gallsten och han för sina öron, båda gick fort och vi var på benen ganska fort tog 1 vecka för mig och 45min för Justin haha men nu var vi klara och nu hoppades vi slippa alla bekymmer med sjukdommar och anfall med gallsten vi passade på att boka en resa till Spanien Gran Canaria Maspalomas i 1vecka. Vi passade även på att åka och kolla på hästar och shoppa samt byta Justins säng till en stor säng för han hade ju blivit en stor pojke. Vi kom även fram till att Justin är en blivande modell för han poserar med nya kläder och skor en kille som älskar mode plus att han skall gör allt som sin pappa tex raka sig.Även här födelsedagar


Oktober.

Farfar Classe flyllde 50år och det passade vi på att fira medans Justin fick vara hemma hos Mormor och morfar,  samt Kusinen Ängla fyllde 1år.  Det är även halloween men det firade vi inte tyvärr får bli ett annat år vi var på invigningen av nya Nacka forum och det hade blivit så stort men så snyggt känns så skönt när det har blivit luftigt justin får åka moped med morbor jens och han älskar det, Justin åkte på en stor fläskläpp då han ramlat på dagis och våran resa till Spanien har blivit inställd då Sterling gick i konkurs.


November!

Usa fick sin första färgade President obama och vi umgicks lite med moster bekki och vi firade Belle som fyllde 2år samt första snön kom och det firade vi med att åka pulka ute och Justin är inte rädd alls utan vill åka högst uppe ur backen (jag själv höll mig borta) då jag inte kan åka för min rygg. Justin hade ett perfekt Dagis kort och han är nog blivande modell, han och rickard insjuknade men jag klarade mig det var att sprita sig mycket och vi fixade en ny resa till Spanien samma hotell och ibland är jag stol som har utbildat mig till resesäljare.  Var även på bio med Justin för första gången och det var verkligen jätte mysigt och perfekt då filmen var 30min.


December.

Vi åkte till spaninen tror inte jag har kännt mig så lugn inför något inte stressad eller något jag har njut av livet av fulla drag tror inte jag har mått så bra som där som jag har gjort på under hela 2008. Dit skall vi igen det är bara ett måste.  Vi firade Jul med Rickards släkt på Julafton och min på Juldagen och december har varit så mysigt har även kommit Rickards pappas familj närmare samt Camilla och Uffe jätte roligt och Bella har lärt sig dricka vin hehe samt blivit beroende av chai latte haha. Nyåret hatar nyår då vi alltid råkar ut för något som valigt men det skriver jag om sen.


Gott nytt 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback