Inte konstigt att man får skulder!

2009-01-25 @ 17:05:34
Det har varit mycket prat om att många fler lånar pengar och får höga skulder.
Visst det är sant som tusan men vad kan det bero på?
Allt som man pröjsar med sina pengar har gått upp,
* Mat priser
*Lägenheter/villor
*Hyror
* name it allt.

Och staten gör det ju ännu värre som tusan för alla
nu fattar man varför folk måste låna pengar dem får inte ut några pengar ifrån försäkringskassan för dem är sena med sina utbetalningar och hur länge skall dem som är drabbad få vänta?
Om man går på föräldrarpenning så är man helt körd man måste ta lån och hur kul är det den dagen man inte kan få lån bara för man har tagit ut så mycket bara för att ett statligt företag inte kan göra det dem skall göra?
Jag sitter och pröjsar 33% i skatt till en komun som är så fattig att dem inte satsar på något här ute, vart finns det en lekpark för barn att leka i? eller för dagmammor och dagis kan gå till?
Jag sitter själv på skulder som lägenhet och bil men att behöva ta ett lån på 50-60 tusen för att kunna överleva för att man inte kan få ut sina pengar!
Visst nu säger Moderaterna att dem har uppfyllt många av deras vallöften men ni har ju mer eller mindre sabbat oxå för många, tycker ni att det är rätt i det dem gör?
det tycker fan inte jag kan jag säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback