Hur tänker folk eller föräldrar ibland?

2009-01-25 @ 17:18:39
Jag har tänkt skriva detta i ett tag men aldrig kommit till ro att göra det.

Jag åkte buss inte för så länge sedan men Justin och jag börja irritera mig som fan på en mamma som satt och prata i sin mobiltelefon (inte för att hon pratar i den) men hon har en bebis som sover i vagenen och en kille på ca 7år brevid sig som sitter knäppt tyst,
Tror hon han med 8 samtal på 15min och i varje samtal berätta hon att hon inte orkade mer för hennes son gjorde så många hyss och han var olydig, så ringde hon upp 1 person och berätta hur hennes son betede sig och till nästa så höll hon på hela resan tills vi gick av.

Min stora fråga varför skall man ringa runt och klaga på sina barn hos andra?
har man inte bestämmt att skaffa barn själv*? då får man väl dras med det en person vill inte höra aha hennes son är en otrevlig liten prick som alltid hittar på hyss vill man höra det ifrån ens vän? nej tack håll sånt utan för istället.
så berätta hon att han hade fått utegångs förbud och tv förbud.
men snälla inget av dem straffen löser sig alls anser jag,
såg fler som kollade på denna tjej och undra vad hon höll på med och skakade på huvudet.
själv tycker jag att man kränker en person om man skall ringa till halva Sverige för att säga att min son gjorde detta hyss och han gör mig tokig.
Men valde inte hon att skaffa barn? jo helt själv det var ingen direkt som sa åt henne.
barn är barn och dem gör hyss som tusan och det tillhör barnstadiet kan man säga. men att ge utegångsförbud  vad gör det? nada eller jo man behöver inte ha koll på sina barn ute istället kan man då hålla på inne. 
 

Jag fick ofta utegångsförbud när jag var lite och skall jag vara ärlig så lärde jag mig aldrig på något på det för jag var ett barn och har aldrig ni föäldrar varit barn?
man hör många gånger att man aldrig skall bli lik sina föäldrar men varför gör man då som sina föräldrar?

är så trött på att folk skall egentligen kränka sina barn för att man inte har något annat för sig.
Visst man skall ha regler men man måste veta vart gränsen går oxå.


//Puzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback