Nu kanske jag är ego!

2009-02-09 @ 16:14:36


Har nu suttit och läst massor om bränderna i Australien och jag förstår mig inte på hur någon kan eller vill starta en brand som skall försöra 1000tals hem och döda fler personer.

Sen så förstår jag mig inte på hur dem som bor där inte flyr?
Visst man vill kunna rädda sitt hem men ibland så är inte hemmet allt utan mer sin egen säkerhet familjens säkerhet.
en man hade förlorat 2av sina små barn, men min fråga då är varför flydde han inte med barnen när man fick reda på att det var en stor brand där?
Jag som själv är mamma skulle aldrig ens tveka på att fly det skulle inte ens vara en chans att jag skulle stanna kvar om det brinner så pass mycket.
Visst kanske låter lite ego men hur skulle ni göra?


Kommentarer
Sara

Det finns ett fint ordspråk "bättre fly, än illa fäkta" stämmer rätt bra i detta fall... smala ihop foton, å en del kläder, datorn om du har bärbar, å släng dig i bilen å KÖÖÖR!!!!

2009-02-09 @ 20:56:10
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback