1halv miljon på kontot!

2009-02-25 @ 10:08:01
Vad hade du gjort?

Jag har nu läst lite i ekonomi (i know jag e tråkig ) men fastna för att banker betalar ut pengar till fel konton eller att folk sätter över fel pengar till någon men strunt samma.
så läst jag om en kille som nu är försvunnen i Thailand eller har rest till thailand för han upptäckte ½miljon kronor på sitt konto.
Blir man inte misstänksam innan man plockar ut pengar och undrr vart dem kommer ifrån?
innan man gör som denna snubbe åker på Semester och har fortfarande inte kommit hem
Men han är tydligen personskyddad så man kan inte hitta honom någonstans men varför skall han egentligen bli misstänkt för olovligt förfogande?
Då egentligen han inte har gjort något fel för han har som sagt trott att pengarna är hans.
vem skulle inte göra det?

Det är ju inte hans fel att Ekonomi avdelningar banker inte kan göra rätt från start!
visst det är inte hans pengar och han skulle självklart kollat upp vart dem kom ifrån men ändå.
då kan man ju lika bra anmäla dem som sänder över pengarna och göra så dem blir betalnings skyldiga för det är ju där felet kom ifrån!


Jag hade nog kollat vart dem kom ifrån annars hade jag nog oxå tagit ut pengar och gjort något skoj för,

länken ang det jag prata om!

http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/artikel_1054927.e24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback