gallblåseoperation

2008-09-10 @ 17:43:58

Idag kan jag sitta mer upp (kanske för jag har ont i nacken för jag sov ca 3 timar inatt) att sova sittandes är fan inget att prata om men måste man så måste man.
Hemm är jag och det är skönt för jag behöver bara ta hand om mig själv.


Måndag morgon sa jag hej då till mina prinsar och gick in och tvätta håret och kroppen igen för andra gången.
sen tog jag bussen till Södersjukhuset och skrev in mig på avdelningen (fick en jätte bra sköterska som verkligen var glad av sig) där fick jag på plats veta att jag var nummer 4 på listan och det skulle bli framåt eftermiddagen, så det var bara att lägga sig i sin säng och titta på tv i dagrummet tills man skulle sätta på sig sina fina sjukhuskläder.
kl 14:00 hämtade dem ner mig och först fick jag ligga på uppvaket 20min innan jag rullades in på op. (där började paniken komma för dem var hur många som helst och alla slet och drog i mig och jag visste knappt vad jag skulle göra)
Men sen så sov jag.
kom ut igen vid vid halv 5 och då sa dem att det hade tagit 1,45min att få bort gallblåsan, men det var inte det jag irriterade mig på jag kollade på mina händer som hade fler nålar och ena handen hade dem inte lyckats sticka mig i och sen så sov jag igen,
kom tillbaks till avdelningen kl 21:00 och då ringer rickard och frågar varför jag inte har ringt. men hallååå jag har precis kommit upp.
ringde till mina föräldrar och sen så sov jag vidare för jag hade ont och jag mådde illa som tusan.
men kl 24:00 vaknar jag skit hungig men somnar om igen och blir väckt utav kirurgen kl 07:00 och då är det frukost för vi skall åka hem.


Rickard mötte upp mig på sjukhuset och vi körde hemåt (jag visste knappt hur jag skulle sitta eller hur jag skulle lgga för att det inte skulle göra ont) Min älskade bebis kom hem kl 15:30 och det var så skönt att få pussa honom igen och han fattade driekt att något var fel för när jag drog upp tröjan för att visa honom så sa han aj aj aj.
och sen var han på rickard hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback