Vad är vänner?

2008-12-21 @ 14:54:53
Jag hade ett långt samtal med Lusse härom dagen
efter vi hade kommit hem ifrån Spanien.
så prata vi om gamla vänner och vänner vi har nu!

Hur kommer det sig att man knappt har någon kontakt med kompisar ifrån högstadiet?
Jag och Angelica blev bästisar redan i 4an och Amanda, Amanda slutade ganska tidigt och tillslut försvann tjejer på rad i klassen så det slutade med att det bara var jag och Angelica kvar.
Vi gjorde allt tillsammans då menar jag allt, vi hade 1 stort bråk om året annars bråkade vi aldrig och alla vill vara med oss att vi blev kallade på samtal hos lärare rekton hela tiden och vi blev kallad så kallade Mobbare, hum det är ingen som visade att dem vill vara med oss eller så var vi blinda för vi såg kanske bara varandra, för det var ju vi 2.
Det var självklart att vi började i samma klass och skola i 7an och där började vi umgås med alla andra tjejer iklassen vilket slutade med att vi inte var lika mycket med varandra längre.
Jag som alltid har haft lätt att få kompisar blev snabbt kompis med andra tjejer i skolan och tyvärr som Angelica inte gillade.
Men i 8an försvann hon några månader för en ryggopration och jag stöttade henne i allt och då fick man fler vänner även många killvänner som man umgick med på helgerna och vardagar, men när hon kom tillbaks så slutade det med att vi hade ett hål mellan oss, vi föll isärr och det slutade med att hon aldrig sa vad hon gjorde eller när det hände saker som vi hade berättat förut för varandra, och ho skaffade pojkvän och så kom 9an och nu var vi ännu mer isärr än vad vi hade varit.
Vi skulle på fest tillsammans men det slutade att jag stod och väntade på henne men hon dök aldrig upp fick tag på henne på mobilen och då sa hon att hon var hemma hos en kille och att dem var på väg. men efter 30min ringde jag igen och då sa hon att jag inte kunde komma dit för det redan var för många där. fine by me men då går jag till den andra festen så syns vi där.
Jag gick på festen och dem kom väl 4timmar senare men dem fick inte komma in hos henne, men jag valde att stanna för jag orkade inte bry mig längre att min bästa kompis bara blev en kompis längre eller kanske inte komopis heller.
Men vi löste alla våra beskymmer med gråt och bråk och som vanligt var det vi igen tills allt började om, detta var då droppen
Väntade på henne igen (hon brukade alltid vara sen) och denna gång var även jag sen, hon dök inte upp då hade hon åkt i väg med 2 tjejer iklassen på en fest inte ens ringt mig eller sagt något, då åkte man hem och min mamma blec chokad över att jag kom hem så tidigt, men då grät jag och då ringde min mamma upp Angelica och frågade om jag var där för hon fick inte tag på mig. Angelica berättade att dem inte hade mött upp mig än men skulle göra det. Yeah.
Där slutade nog våran kompis relation till varandra, vi pratade och sånt med varandra resten av 9an men inget mer.

Gymnasiet höll jag kontakt med henne 1år men vi träffades bara 1gång sen har jag inte hört något av hennes sen dess.
och nu har det gått snart 8år, man ligger ibland och tänker tillbaks på goda tider och man saknar henne.

men i gymnasiet  hittade jag bra vänner Lusse och Therese men 1av dem visade sig att vi inte skulle ha kontakt idag.
Therese och jag gjorde allt, vi hade samma intressen och hon bodde stort sätt hemma hos mig.
Jag blev mer kompis med Lusse i 2an och hon och jag håller fortfarande ihop vilket är skit skoj.
Men vad som hände där imellan låter vi stå som punkt punkt punkt.
Therese försvann i 2an efter ett stort bråka mellan mig och henne samt lusse,
men vi har små kontakt idag och där kan man oxå känna att man saknar henne för vi gjorde allt tillsammans,
Men under den tide träffade jag kim och Sandra och vi alla blev goda vänner.
kim och jag har tyvärr inte så mycket kontakt längre och Sandra svek mig så pass många gånger att jag la av kontakten tillsvidare men vi pratar ibland. 
Gymnasiet tog slut och nu har jag jätte bra kontakt med Lusse, henne släpper jag inte men tyvärr så bor vi så långt ifrån varandra,
men hon är min shopping partner krog vän min andra hälft. love ya darling.

När det visade sig att jag blev med barn med justin träffade jag Jessica som jag träffade någong gång ibland i gymnasiet hon var vän med therese, när våra sötisar var födda var det hon och jag varje dag, vi shoppade fikade vi gick på babysim och vi hade middagar med varandra och vi kunde prata om allt. våra respektive hittade oxå varandra vilket var skit kul.
Men efter hon började jobba igen har vi inte träffats lika mycket och sen våra barn har börjat på dagis blir det aldrig vilket är skit tråkigt. Nu kan det ta veckor innan vi hör av oss till varandra och månader innan vi träffas  vilket är skit tråkigt. 

Men så funkar livet med vänner tror jag dem man håller hårt i stannar förevigt dem andra försvinner med sanden spelar ingen roll hur pass tighta man var med varandra innan, det handlar om att kämpa för sina vänner

Jag är glad att jag har några bra vänner är många som man inte kan lita på / sen är det sant att tejer kan inte vara kompis med för många tjejer för då blir det oftast bråk och är man kompis med en som har en annan bästa kompis så räkna med att komma i andra hand eller om du ens räknas. (var mycket sånt i högstadiet och gymnasiet)
Man har varit med om mycket.


Så vad är vänner?
En vän är en som möter en på halva vägen
En vän är en som alltid finns där för dig.
En vän är en som aldrig gör dig något ont.

Så tillhör du min vänner skala?


//Puzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Jessica

Jag är din vän!! Usch nu får jag dåligt samvete, men snart är jag mamaledig och då har jag tid :) Puss och kram

2008-12-21 @ 23:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback