Spelar det någon roll vem du är?

2008-10-24 @ 20:09:37

Vad spelar det för roll vad man är för en person i dagens samhälle?
Måste man bli uttittad bara för man är ifrån Stureplan eller ifrån förorten eller för att man har pengar eller inte har pengar?

Varför skall man bli olika behandlad bara för att man är homosexuell eller hetro?
eller för att man är handikappad eller för att man inte är det?
och inte tala om någon är tjock eller dem som är smal (vi alla blir lika uttittade)
vi alla är människor så varför kan man inte få bli behandlad som en människa i dagens samhälle?

har inte du känslor? vill inte du bli behandlad efter hur du är?
är så trött på att människor inte kan se skillnad på sig själv och istället tracka ner på andra.

Vill ni ha förslag?
bara för att man går på krogen på stureplan så är man snobb och har mycket pengar.
där har ni fel helt fel man kan festa handla på stureplan fast man inte har pengar.

bara för man bor i förorten så är man en nolla? där har ni fel
kolla på massor av kändisar som kommer ifrån förorten som har lyckats bättre än vissa kanske inne på östermalm.

kan komma på en massa nya förslag och egentligen orkar jag inte lägga ner tid på idioter.
nu skall jag bara vara jag och njuta av mitt liv?


//Puzzzzzzzzzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback