Coop Vs Ica Maxi stormarkanad.

2008-10-01 @ 14:32:45

Coop vs Ica Maxi stormarkand.

  

  

Coop:

Bättre priser.

Närmare.

Sämre:

Dåligt utbud av sina varor.

Inga färska saker (förutom frukt/grönt/fisk)



Ica:

Bättre utbud av varor

Färskare saker

Sämre:

Dyrt som satan

Långt bort.

  

Jag och rickard satt och diskuterade om vi skulle börja storhandla på ica maxi istället för coop. Med andra ord för att coop har så dåligt utbud av varor tex tacos hyllan så har dem 10rader med en sås istället för att ha fler olika såser och sen så har dem sitt skit.


Ica har lika många rader men med fler olika såser och sen sitt märke.

Sen har vi börjat med att äta mycket torkad frukt till frukost och på maxi kan man köpa allt ifrån färska fruksallader till torkade frukt av olika slag samt göra sin egen mussli samt dem har mer utbud av fisk kött färdiglagad mat, bageri.


Visst coop är närmare oss för det tar 5min med bil istället för 15-20min tills man är vid maxi.

Men det har som sagt blivit satans dyrt att handla i Stockholm visst man skall få lägre skatt men då kan man fan inte höja matskatten.

Vad skulle ni välja?


Kommentarer
Amir Akrouti

sv: hade jag köpt katt som sällskapsdjur om jag velat ha den på huvudet? dum fråga.



ha det bra.

2008-10-01 @ 20:16:28
URL: http://gaybloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback