Äppel Paj!

2008-10-11 @ 14:00:05
Igår när jag hämtade Justin ifrån dagis så gick vi båda och luktade emot luften, någon bakar äppelpaj gud vad gott.
blev så J*vla sugen att jag var tvungen att ringa till rickard för att han skulle köpa med sig äpplen hem.
Justin var ute och lekte till kl 17:00 på gården och sen gick vi hem och gjorde mat. kött med ris med rödvinsås (jätte gott) justin åt mer av såsen och riset och grönsakerna än köttet.

Sen kom pappa hem och då var det dax att göra äppelpaj.
Jag började med att skala äpplerna och sen använda våran nya fiffiga äppelskivare och sen ner i stekapnnan med socker och kanel tills alla har fått färg och smak.
sen in i formen med smuldegen och ugnen 30min

Justin åt väl mer bara för att ha
men ack så gott det var Rickard åt nog mest det lilla filuren.


Ikväll skall vi på 50års fest och Justin skall sova hos mormor och morfar
så vi hämtar våran plutt i morgon.

//Puzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback